ENGELBOSCH is ‘Zuid-Hagelandse Ondernemer van het Jaar’

Tijdens de nieuwjaarsreceptie van Voka, Kamer van Koophandel Vlaams-Brabant regio Zuid-Hageland riep het Zuid-Hagelands Regiobestuur het transportbedrijf ENGELBOSCH uit tot ‘Zuid-Hagelandse Ondernemer van het jaar’. Deze titel dankt het onder andere aan het feit dat het bedrijf op enkele jaren sterk gegroeid is tot een allesomvattende onderneming, maar tegelijk een sterke regionale speler blijft die investeert in de gemeenschap.

"Wat je graag doet word je nooit moe"

Een wijze lijfspreuk van Michel die meteen ook de slogan is van het bedrijf. Als persoon ben ik een gever, ik zorg graag voor anderen. Het is van belang om positief ingesteld te zijn en het positieve uit de kleinste dingen te halen, waardoor ik mijn werk graag doe. Michel Engelbosch bezoekt daarom maandelijks zijn klanten op de werkvloer. Zo hoor je veel dingen, zie je veel gebeuren en ben je nauwer betrokken bij de klant. Doordat de communicatielijnen korter zijn gebeuren er ook minder fouten. Onze chauffeurs moeten aan tal van kwalificaties voldoen. Maar dit genereert ook een belangrijk commercieel voordeel: het wordt een niche markt, waardoor de concurrentie op dit vlak afneemt.

Regionaal boven internationaal

Het vervoersbedrijf uit Tienen werkt met een jonge vloot en uitsluitend met opgeleide chauffeurs zodat de communicatie met de klant veel beter kan verlopen. Dit hoort haast tot het DNA van het bedrijf. Onze ambitie is om van jaar tot jaar te blijven groeien en het nog beter te doen voor onze klanten.

Ook al wordt het soms moeilijk om in Tienen nog uit te breiden. Maar ik ben een Tiense ondernemer, met klanten in Tienen, die in Tienen wil blijven. Want de Belgische en Zuid-Hagelandse markt zijn onze belangrijkste regio.

Het feit dat onze medewerkers Nederlands en Frans spreken, zorgt ervoor dat er een  makkelijke en duidelijke communicatie is met onze klanten. ENGELBOSCH zet ook sterk in op hun personeel. Ik implementeer een strak opleidingsprogramma voor al onze chauffeurs. Al het personeel volgt 2x per jaar een opleiding over verplichte codes of defensief rijden. Maar daar stopt het niet bij. Ze krijgen ook trainingen rond hoffelijkheid en klantvriendelijkheid.

Beloning voor hoffelijkheid

Onze aanpak is Voka Vlaams-Brabant zeker niet ontgaan. Een regionale speler die veel terugdoet voor de gemeenschap, dat zijn de soort ondernemers waar je met volle overtuiging achter kan staan, zegt Peter Van Biesbroeck, algemeen directeur van Voka Vlaams-Brabant. Michel Engelbosch is een ondernemer met zijn hart op de juiste plaats. Hij blijft nauw betrokken bij al zijn medewerkers en klanten. Zo heeft hij een handboek voor chauffeurs geschreven “ENGELBOSCH, Logistic & Transport”. Hierin leer je, hoe je moet omgaan met verschillende scenario’s waarmee je als chauffeur in aanraking kan komen,

Inspirerend!